Spis treści
- Włosi przejmują spółkę Mercedes-Benz Warszawa
- Autotorino to rodzinna firma z Włoch, lider tamtejszego rynku
Włosi przejmują spółkę Mercedes-Benz Warszawa
Firma Autotorino, która jest liderem włoskiego sektora motoryzacyjnego, rozpoczyna zagraniczną ekspansję od Polski.
Autotorino przejmuje Mercedes-Benz Warszawa - spółkę zależną należącą w całości do Mercedes-Benz Polska. Przejęcie obejmuje całość działalności Mercedes-Benz Warszawa w zakresie sprzedaży pojazdów i usług posprzedażowych. To flagowy salon i serwis Mercedesa przy ul. Gottlieba Daimlera 1, który działa od 2004 roku. Sąsiaduje on bezpośrednio z główną siedzibą Mercedes-Benz Polska
Mercedes-Benz Warszawa ma dobrą lokalizację, jest jedynym dealerem Mercedes-Benz blisko centrum stolicy. Firma oferuje nowe i używane samochody osobowe i dostawcze MB, a także usługi posprzedażowe, finansowanie pojazdów i usługi ubezpieczeniowe.
Kwota transakcji, ani dokładne powody sprzedaży spółki nie zostały podane. "Aby jeszcze bardziej skoncentrować się na potencjale marki, spółka Mercedes-Benz Group AG przeanalizowała opcje strategiczne dla swoich salonów detalicznych w Polsce i podjęła decyzję o sprzedaży punktu sprzedaży w Warszawie" - wyjaśniono krótko.
Autotorino to rodzinna firma z Włoch, lider tamtejszego rynku
Autotorino S.p.A., rodzinna firma z Włoch, posiadając 71 salonów dealerskich i zatrudniając ponad 2900 pracowników, wyznacza punkt odniesienia dla włoskiego sektora motoryzacyjnego i zajmuje 28. miejsce w Przewodniku dla Największych Dealerów w Europie 2024 ( ICDP IDCP’s European Biggest Dealers’ Guide). W 2024 roku Autotorino sprzedało 73 tys. pojazdów (nowych i używanych), osiągając przychody w wysokości ponad 2,6 miliarda euro (11 mld zł). Obecnie firma reprezentuje dziewięć grup motoryzacyjnych i prowadzi sieć oficjalnych salonów dealerskich zlokalizowanych w 24 prowincjach i sześciu regionach Włoch: Piemont, Lombardia, Emilia-Romania, Friuli-Wenecja Julijska, Wenecja Euganejska i Lacjum.
"Grupa jest głęboko zakorzeniona w terytoriach i społecznościach, w których działa, stale podnosi jakość i innowacyjność modeli organizacyjnych i usług oraz zawsze koncentrowała się na szkoleniach, badaniach i rozwoju. Jej model opiera się na ciągłym doskonaleniu interpretacji mobilności jako usługi oraz na podnoszeniu standardów obsługi zarówno jeśli chodzi o działanie w fizycznej bliskości klientów, jak i działanie z obecnością w internecie" - podano w komunikacie prasowym.
Salon i serwis Mercedes-Benz Warszawa, zdjęcia: