Spis treści
- Volvo XC90 II generacji
- Audi Q7 II generacji
- Porsche Cayenne II generacji
- BMW X5 III generacji
- Mercedes-Benz GLE Coupe I generacji
Około 600, tyle według Wikipedii jest marek motoryzacyjnych na całym świecie. Niektóre już nie istnieją, a kolejne wciąż powstają. W ostatnich latach najbardziej dynamiczne pod względem rozwoju motoryzacji są Chiny. To właśnie Chińczycy (koncern Geely) są właścicielem Volvo, jednej z marek samochodów o ponadczasowym wyglądzie.
Volvo XC90 II generacji
Volvo XC90 to największy, rodzinny SUV (występuje w wersji 5- i 7-osobowej) wśród modeli szwedzko-chińskiej marki. Mimo że jest produkowany od 2002 roku, to powstały tylko dwie generacje (I - 2002-2014 oraz II - od 2014 produkowana do dziś w wersji poliftingowej). 10-letnie XC90 wygląda niemal tak samo, jak to, które dziś można kupić w salonie. XC90 wyprzedziło konkurencję, która aktualnie także stawia na miejskie SUV-y i np. do minimum ogranicza liczbę fizycznych przycisków wewnątrz, zastępując je dotykowym panelem sterowania. 10-letnie XC90 z przebiegiem ok. 150-200 tys. km kosztuje średnio 100-120 tys. zł.
Audi Q7 II generacji
W przypadku Audi Q7 możemy mówić o analogicznej sytuacji, jak w przypadku Volvo XC90. To również rodzinny SUV klasy premium. Q7 także ma tylko dwie generacje (I - 2005-2015 oraz II - 2015 produkowana do dziś w wersji poliftingowej). Co ciekawe, mniejsze Audi Q5 produkowane od 2008 roku doczekało się już trzeciej generacji. Mimo upływu lat Q7 drugiej generacji wciąż wygląda bardzo nowocześnie. Q7 z 2015 roku z przebiegiem ok. 200 tys. km kosztuje średnio 120-150 tys. zł, a więc jest droższe od Volvo XC90.
Porsche Cayenne II generacji
Kolejnym przykładem samochodu, który mimo upływu lat wygląda, jakby właśnie wyjechał z salonu, jest Porsche Cayenne drugiej generacji (2010-2017). To SUV klasy wyższej, kojarzący się bardzo prestiżowo, choć powstał na płycie Volkswagena Touarega. Patrząc na Cayenne drugiej generacji, naprawdę ciężko uwierzyć, że to auto zaprojektowano ponad 15 lat temu! Jeszcze bardziej zaskakujące są ceny - Cayenne II z przebiegiem powyżej 200 tys. km można kupić za nawet około 60-70 tys. zł. Trzeba jednak liczyć się z drogimi częściami i serwisem.
BMW X5 III generacji
BMW X5 to popularny SUV w Polsce, który od 1999 roku doczekał się czterech generacji i kilku wersji poliftingowych. Szczególną uwagę warto zwrócić na wciąż świeżą w wyglądzie III generację (2013-2018) oznaczoną jako F15. W serwisach ogłoszeniowych można znaleźć bardzo wiele ofert X5 III generacji, cena to średnio 120 tys. za egzemplarz z przebiegiem ok. 200 tys. km.
Mercedes-Benz GLE Coupe I generacji
Mercedes-Benz GLE Coupe oznaczony jako W166 to pierwsza generacja (2015-2019) tego modelu. GLE Coupe to sportowy SUV, który mimo, że był projektowany ponad dekadę temu, wciąż przyciąga uwagę, a przez osoby mniej zorientowane w motoryzacji, może zostać oceniony - przynajmniej z zewnątrz - nawet jako nowy model. Sam środek już mocno odbiega od najnowszych modeli Mercedesa, gdzie analogowe zegary zastąpiły duże ekrany dotykowe. GLE Coupe jest nieco droższy od X5, ceny niektórych egzemplarzy przekraczają 150 tys. zł.
W galerii poniżej przedstawimy opisywane modele: Volvo XC90, Audi Q7, Porsche Cayenne, a także BMW X5 i Mercedes-Benz GLE Coupe.