zdjęcia

Słynna marka motoryzacyjna powraca. Zaprezentowano nowy model

2024-07-10 9:12

"Odrodzenie", "nowa era" - tak przedstawiciele koncernu Stellantis opisują powrót na europejskie rynki włoskiej marki Lancia. W 2024 roku planowane jest otwarcie ponad 70 salonów dealerskich poza Włochami, gdzie również powstaną nowe, a inne będą modernizowane. Początkiem zmian jest nowa, elektryczna Lancia Ypsilon, która debiutuje limitowaną serią, a kierunek zmian na następne 10 lat ma wyznaczać samochód koncepcyjny Lancia Pu+Ra HPE.

Spis treści

  1. Lancia powraca na europejski rynek
  2. "Nowa tożsamość" marki Lancia
  3. Nowa Lancia Ypsilon
  4. Lancia Pu+Ra HPE

Lancia to włoska marka motoryzacyjna ze 117-letnią historią. Od kilku lat należy do francusko-włosko-amerykańskiego koncernu Stellantis. Ostatnia dekada była dla Lanci czasem wegetacji, marka przetrwała na rodzimym rynku, ale teraz powraca na europejskie salony.

Lancia powraca na europejski rynek

W związku z premierą nowej Lancii Ypsilon, w 2024 roku planowane jest otwarcie ponad 70 salonów dealerskich poza Włochami, w 70 największych miastach we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii i Holandii, czyli w sześciu krajach, do których powróci marka Lancia.

Przy wyborze krajów kierowano się trzema kryteriami. Pierwszym z nich jest zamiłowanie i pasja do produktów "Made in Italy", i tutaj na czele listy znalazły się Hiszpania, Portugalia, Belgia i Francja - wyjaśniono w komunikacie prasowym.

Drugim kryterium jest znaczenie sprzedaży online, w której czołowe miejsca zajmują Holandia i Niemcy. Trzecim kryterium jest wielkość segmentu premium B, w którym pięć pierwszych miejsc zajmują Niemcy, Hiszpania, Francja, Holandia i Belgia.

W swoim 10-letnim planie strategicznym Lancia przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, jednego co dwa lata, począwszy od 2024 roku (nowa Lancia Ypsilon). Od 2026 roku Lancia będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100 proc. elektryczne, a od roku 2028 będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100 proc. elektryczne. Jest to plan strategiczny, który będzie przywiązywał dużą wagę do zrównoważonego rozwoju, czego dowodem jest zastosowanie innowacyjnych materiałów: 50 proc. powierzchni, których można dotknąć, będzie wykonane z materiałów ekologicznych - podkreślają przedstawiciele marki.

"Nowa tożsamość" marki Lancia

Nowa tożsamość marki odzwierciedla cztery filary leżące u podstaw 10-letniego planu strategicznego Lancii: jakość, elektryfikację, zrównoważony rozwój oraz innowacyjny model sprzedaży. Nowe "Brand Experience" będzie coraz bardziej ekskluzywne oraz premium i gdy tylko klient wejdzie do salonu, zabierze go w podróż odkrywania świata Lancii. Nowe salony zaoferują klientom w pełni wciągające doświadczenie, zarówno online, jak i offline, odtwarzając niemal domową atmosferą poprzez materiały, kolory oraz dbałość o szczegóły, które są inspirowane włoską architekturą wnętrz i włoskim wzornictwem. "Customer experience" rozpoczyna się już na zewnątrz nowych punktów sprzedaży, prawdziwych butików, które wyróżnia jasny i harmonijny język architektoniczny oraz obecność eleganckiego totemu z włoskiego marmuru. Wszystko to pod szyldem włoskiej elegancji, o której przypomina również wnętrze salonu: klienci są witani w recepcji Lancii nazwanej "SALA", gdzie do ich pełnej dyspozycji oddaje się jeden z ekspertów marki.

Nowa Lancia Ypsilon

Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy hatchback segmentu B klasy premium i pierwszy z trzech modeli przewidzianych w strategicznym planie marki.

Producent przekonuje, że nowy elektryczny Ypsilon ma zasięg do 403 km w cyklu mieszanym WLTP, najlepszy w swojej klasie w segmencie B hatchbacków premium i może pokonać dystans 100 km na jednym ładowaniu, które trwa poniżej 10 minut.

"Nowa Lancia Ypsilon jest najlepsza w swojej klasie w segmencie B hatchbacków premium i oferuje najbogatsze wyposażenie w swojej kategorii: duży wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala, najlepszy, oferowany w standardzie system wspomagania parkowania oraz najnowocześniejszy pod względem technologii i zasięgu system oświetlenia zewnętrznego. Jest to również jedyny model w segmencie wyposażony w standardzie w system autonomicznej jazdy poziomu 2" - podkreśla Lancia. 

Nowa Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina dostępna jest we Włoszech w 1906 certyfikowanych i numerowanych egzemplarzach nawiązujących do roku założenia marki Lancia. Wyróżnia się charakterystycznym niebieskim kolorem nawiązującym do tradycji Lancii, zarówno w środku, jak i na zewnątrz, pochodzącą z recyklingu tkaniną obiciową znaną jako "panno Lancia" ze wzorem "cannelloni", zastosowaną na siedzeniach i nowym stolikiem kawowym, "wielofunkcyjnym" elementem centralnym sygnowanym przez firmę Cassina, zastosowanym po raz pierwszy w kabinie samochodu, tworząc w ten sposób przyjazną i gościnną przestrzeń.

Lancia Pu+Ra HPE

Lancia Pu+Ra HPE to koncepcyjny, w pełni elektryczny samochód (producent: zasięg 700 km, czas ładowania niewiele ponad 10 minut), który wyznacza kierunek rozwój Lanci na następną dekadę. Pu+Ra HPE to, jak mówią przedstawiciele marki, "manifest w zakresie designu, domowej atmosfery wnętrza, zrównoważonego rozwoju, elektryfikacji i prostej w użyciu technologii". Zobaczcie zdjęcia nowej Lanci Ypsilon i Pu+Ra HPE w galerii poniżej.

Zlot samochodów Złombol na Placu Wolnica przyciągnął fanów pojazdów rodem z PRL-u