Jednolita cena, zakup online i tradycyjnie w salonie
Klienci, partnerzy handlowi i BMW Group w równym stopniu skorzystają z nowego modelu sprzedaży. Zapewni on klientom przejrzystość cen dzięki jednolitym cenom za dany model pojazdu w całym kraju - podkreśla w komunikacie BMW. Ponadto w ramach przejścia na model agencyjny BMW Group digitalizuje cały proces zakupu. W przyszłości klienci będą mogli nie tylko swobodnie wybierać między zakupami fizycznymi i cyfrowymi, ale także płynnie przechodzić pomiędzy tymi dwiema metodami. Będzie to możliwe dzięki zintegrowanemu systemowi IT. Jednocześnie klient nadal będzie miał dostęp do gęstej sieci dystrybucyjnej.
- Przejście na sprzedaż bezpośrednią z partnerami handlowymi jest kluczowym kamieniem milowym w naszej reorganizacji sprzedaży rozpoczętej w 2020 roku. Nowy model sprzedaży umożliwi bezpośrednią komunikację z naszymi klientami, a tym samym zapewni BMW Group bezpośredni kontakt z nimi - mówił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. - Naszym celem jest zwiększenie satysfakcji klienta i doświadczenia marki dzięki nowemu modelowi dystrybucji oraz zaoferowanie klientowi najlepszego doświadczenia premium w branży - dodaje Pieter Nota.
Nowy model sprzedaży BMW
W nowym modelu sprzedaży BMW Group bazuje również na istniejącej sieci dealerskiej, wykorzystując w ten sposób jeden z głównych atutów firmy: bardzo dobrze funkcjonującą i ugruntowaną strukturę sprzedaży. Nowy model dystrybucji był opracowywany przez dłuższy czas wspólnie z partnerami handlowymi. - Chciałbym wyrazić wdzięczność naszym partnerom handlowym: za konstruktywną współpracę i niezwykle pozytywny odzew w postaci 100-procentowego podpisania umów agencyjnych MINI, co jest wyraźnym potwierdzeniem naszej partnerskiej ścieżki - mówi Pieter Nota. Firma zakłada, że osobisty kontakt z klientem będzie w przyszłości nadal bardzo pożądany, a więc partnerzy handlowi będą nadal odgrywać kluczową rolę.
Model agencyjny oferuje partnerom atrakcyjne i zrównoważone rozwiązanie biznesowe, które umożliwia również większą przewidywalność - czytamy w komunikacie. Za każdy sprzedany pojazd partnerzy handlowi otrzymywać będą stałe, kompleksowo i starannie obliczone prowizje. Dotyczy to również zakupów dokonywanych w całości online: partner handlowy dostarczający towar otrzymuje pełną prowizję. W nowym modelu sprzedaży partnerzy mogą skoncentrować się na zapewnieniu klientowi idealnego doradztwa i wsparcia oraz mają dostęp do całego asortymentu pojazdów BMW Group. Partnerzy handlowi bardzo pozytywnie zareagowali na nowy model sprzedaży BMW Group. Wszyscy partnerzy w Europie podpisali umowy dotyczące MINI.
Od 20 października klienci we Włoszech, Szwecji i Polsce mogą w ramach nowego modelu sprzedaży zamawiać w pełni elektryczne MINI Cooper i nowe MINI Countryman.
Nowe BMW serii 7: