Renault renew Factory w Sękocinie Nowym (mazowieckie) powstał na terenie zakładu KrubaGroup, który od lat jest autoryzowanym partnerem francuskiej marki. Hale mają powierzchnię ponad 2 tys. m2, a parking może pomieścić 600 pojazdów oczekujących na odnowienie.
Naprawami aut zajmuje się ponad 30 pracowników. Obecne moce produkcyjne renew Factory w pierwszej fazie projektu to ok. 300 samochodów miesięcznie, czyli 3600 rocznie. W 2026 roku zakład ma regenerować do 5 tys. pojazdów.
Zakład renew Factory jest zobowiązany do stosowania produktów przyjaznych środowisku. Zgodnie ze standardami Grupy Renault wszystkie stosowane farby są na bazie wody. Zoptymalizowano również procesy i urządzenia, a duża część zużywanej energii elektrycznej pochodzi ze źródła odnawialnego − instalacji fotowoltaicznej. Zastosowano sprzęt o niskim zużyciu energii, jak oświetlenie LED, wprowadzono kontrolę temperatury w warsztacie i zoptymalizowano cykl utwardzania farby. Procedury i narzędzia w myjni samochodowej są zaprojektowane tak, aby stosować minimalną ilość wody, a centrum specjalizuje się w inteligentnych naprawach, aby ograniczyć emisję CO2.
Jak wygląda proces renowacji samochodu?
Zakład posiada park specjalistycznych urządzeń i narzędzi, które pozwalają na odnowienie zużytych części lub ich naprawę w ramach Smart Repair (inteligentnych technik naprawczych), a w przypadku, gdy nie jest to możliwe, na wymianę.
Ekspertyza auta w renew Factory polega na doborze najbardziej efektywnej technologii naprawy, która pozwala na optymalizację kosztów oraz skrócenie czasu naprawy, przy minimalnej ingerencji w oryginalne elementy nadwozia. Dzięki temu klienci mogą liczyć na kompleksową usługę, która łączy oszczędność z wysoką jakością naprawy, podkreślono w komunikacie. Proces ekspertyzy trwa średnio około godziny w przypadku aut osobowych i około dwóch godzin w przypadku aut dostawczych. Po zakończeniu ekspertyzy wszystkie informacje dotyczące stanu pojazdu oraz szczegóły naprawy są wprowadzane do aplikacji, która jest dostępna również dla klienta, zapewniając pełną przejrzystość i kontrolę nad procesem. Proces ekspertyzy zaczyna się od oględzin auta, zaznaczenia uszkodzeń, sprawdzenia wyposażenia, pomiaru grubości lakieru i opon, szczegółowej dokumentacji fotograficznej, a na końcu akceptacji przez klienta opisu i zakresu naprawy.
Samochody odnawiane w zakładzie renew Factory poddawane są szczegółowej kontroli technicznej obejmującej 159 punktów kontrolnych, a wszystkie naprawy są dokumentowane w formie cyfrowego certyfikatu Refactory. Proces ten, zgodny ze standardami Grupy Renault, gwarantuje klientom, że każdy pojazd jest odnawiany z dbałością o najmniejsze detale, wyjaśniono w komunikacie prasowym.
Nowa szyba za 7 tys. zł, naprawa za 300 zł
W zakres innowacyjnych napraw Smart Repair wchodzi np. usunięcie śladów po gradobiciu z karoserii całego auta przy zastosowaniu innowacyjnej technologii PDR (ang. Paintless Dent Repair), która pozwala usuwać wgniecenia karoserii bez potrzeby ich późniejszego lakierowania, co ma wpływ na niższy koszt naprawy. Jak również m.in.:
- renowacja tapicerki,
- naprawa szyb przednich,
- naprawa uszkodzonych zderzaków i błotników,
- rekonstrukcje panelowe elementów poszycia nadwozia,
- regeneracja felg aluminiowych,
- punktowe lakierowanie SPOT eliminujące konieczność cieniowania sąsiednich elementów i usuwanie rys bez lakierowania.
W przypadku np. uszkodzonej szyby czołowej naprawa w ramach Smart Repair polega na ocenie przez wykwalifikowanego technika rozległości i umiejscowienia odprysku lub pęknięcia, a następnie, jeśli uszkodzenie jest w odpowiednim stanie, podjęcia próby naprawy. Proces naprawy polega na nawierceniu uszkodzonego miejsca i wypełnieniu go UV-utwardzalną żywicą, która nie tylko skutecznie uzupełnia ubytek, ale również chroni przed dalszym pękaniem dzięki swojej elastyczności. Następnie żywica jest utwardzana promieniami UV, a końcowy etap to zeszlifowanie nadmiaru materiału i przepolerowanie szyby. Koszt naprawy szyby w tej technologii waha się od 300 do 500 zł netto, w zależności od zakresu pracy, podczas gdy koszt wymiany całej szyby to średnio 5000-7000 zł netto.
- Dzięki renew Factory możemy oferować klientom samochody używane, które wyglądają i jeżdżą jak nowe. Wszystko to dzięki zastosowaniu zatwierdzonych metod regeneracji części oraz nowoczesnych technik naprawczych. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią projektu, który przyczynia się do promowania zrównoważonego i ekologicznego podejścia do mobilności - mówi Szymon Kruba, prezes KrubaGroup.
Wszystkie samochody po regeneracji zostają objęte specjalną gwarancją na 2 lata plus 1 rok, do 80 tys. km przebiegu. Po procesie odnowienia otrzymują one świadectwo "Refactory certified".
Pierwsze w Polsce renew Factory w podwarszawskim Sękocinie, zdjęcia: