Autobus elektryczny na testach w Warszawie
"Do 30 października zajezdnia R-2 Kleszczowa będzie eksploatować autobus elektryczny Irizar, numer taborowy 956" - poinformowały MZA w mediach społecznościowych.
Elektryczny autobus Irizar testowany na warszawskich ulicach ma 12 metrów długości i według producenta w normalnych warunkach pogodowych czas pracy baterii jest długi – wynosi nawet 16 godzin. Autobus jest niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Można go ładować zarówno przez wtyczkę jak również pantograf, który umożliwia ładowanie szybkie oraz wolne. W autobusie jest też zamontowany system wykrywania pożaru i system gaśniczy.
Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, są zasilane wyłącznie energią elektryczną. Autobusy hiszpańskiego producenta wożą już pasażerów w Krakowie.
Irizar S.Coop. to hiszpańskie przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej zajmujące się produkcją nadwozi autobusowych. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Ormaiztegi, w Kraju Basków. Historia firmy sięga 1889 roku. Irizar zatrudnia ok. 3 tys. pracowników.
"Wystawa w Fabryce" na terenie dawnego FSO w Warszawie, zdjęcia: