Jaguar ma nowe logo
Zaprezentowane we wtorek 19 listopada nowe logo i identyfikacja wizualna Jaguara to niespodzianka w świecie motoryzacji. Jest bardzo kolorowo, a sam napis zaokrąglony i bez "pazura". Prezentacji towarzyszą zagadkowe hasła: "Nowa era", "Mistrzostwo w oryginalności" czy "Nic nie kopiuj".
- To nowa wizja, która oddaje istotę Jaguara, przywracając mu wartości, które kiedyś sprawiły, że był tak kochany, ale czyniąc go istotnym dla współczesnej publiczności - powiedział dyrektor kreatywny Jaguara Gerry McGovern. Z kolei dyrektor zarządzający Rawdon Glover określił rebranding jako "całkowity reset".
"Jesteśmy tutaj, aby wyeliminować zwyczajność. By stać się odważnymi. Niczego nie kopiować. 3 grudnia 2024" - czytamy na jaguar.pl.
Jaguar zaprezentuje nie tylko nową strategię, ale i nowy model - prawdopodobnie elektryczną limuzynę, który miałby trafić do produkcji w 2026 roku.
Dotychczasowe logo Jaguara:
Jaguar, historia marki, właściciel
Jaguar ma za sobą burzliwą, 90-letnią historię. Marka powstała w Wielkiej Brytanii, produkując początkowo boczne wózki do motocykli. W trakcie II wojny światowej zajmowała się produkcją przyczepek motocyklowych na potrzeby wojska. W latach 80. w wyniku prywatyzacji Jaguar został odłączony od koncernu British Leyland Motor Corporation, by po kilku latach trafić w ręce Amerykanów (Ford Motor Company). W 2008 roku koncern Jaguar Land Rover przejął indyjski koncern Tata Motors.
Przez lata Jaguar był uosobieniem luksusowej, sportowej motoryzacji, najpopularniejsze modele to m.in. XJ czy X-Type. W ostatnich latach Jaguar popadł w zapomnienie, mimo że wprowadzano na rynek nowości, w tym elektryczne SUV-y. Teraz kończy się produkcja aktualnych modeli. Nową strategię mamy poznać w grudniu 2024.
Nowe logo Jaguara: