Nowe BMW X3
BMW X3, jeden z liderów segmentu premium klasy średniej, jest produkowane od ponad 20 lat. W 2024 roku zaprezentowano czwartą generację tego popularnego SUV-a. X3 zawsze było postrzegane jako alternatywa dla flagowego X5. Najnowsze X3 zostało pozbawione wszelkich kompleksów - dość powiedzieć, że jest największe w historii (większe od X5 pierwszej generacji (1999-2006)). W porównaniu do poprzedniego modelu długość nowego BMW X3 wzrosła o 34 mm do 4,755 mm, a szerokość o 29 mm do 1,920 mm. W połączeniu z wysokością pojazdu zmniejszoną o 25 mm do 1,660 mm oraz zwiększonym rozstawem kół uzyskano szczególnie mocny i sportowy wygląd.
BMW zwraca uwagę na "nowy język stylistyczny nadwozia", który nadaje czwartej generacji BMW X3 "niemal monolityczny wygląd z charakterystycznymi proporcjami modeli BMW X". Wygląd zewnętrzny nowego X3 charakteryzują przede wszystkim wielka maska, z proporcjonalną (!) atrapą chłodnicy, reflektory LED (światła w kształcie litery L) i potężna klapa bagażnika (ze światłami w kształcie litery T lub Y), która wraz z szeroko rozstawionymi nadkolami sprawiają, że tył wydaje się wyjątkowo szeroki. Sportowego charakteru nie odbierają nawet ukryte rury wydechowe (uwidocznione tylko w X3 M50). Całość jest bardzo spójna.
Wymiary zewnętrzne przekładają się na ilość miejsca w środku i komfort. Dużą przestrzeń charakteryzują nie tylko wielofunkcyjne, wygodne fotele (w standardzie nowe BMW X3 posiada nowo zaprojektowane, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele sportowe w wersji Econeer z powierzchniami oraz tapicerką wykonaną z materiału wtórnego; opcjonalnie dostępne jest wyposażenie ze skóry Veganza i BMW Individual Merino), masywna kierownica czy zakrzywiony ekran dotykowy, ale i głęboki, praktyczny schowek w centralnej części (pomiędzy fotelami) z miejscem na ładowanie smartfona, tuż nad nowo zaprojektowaną dźwignią biegów. O komforcie podróżowania mogą mówić także pasażerowie tylnej kanapy (podgrzewane miejsca w opcji), całość dopełnia szklany dach panoramiczny (opcja). Inne cechy charakterystyczne dla tego modelu obejmują kolorowe elementy oświetlenia w konsoli środkowej i boczkach drzwi. Te nowe elementy stylistyczne w przedniej części drzwi kierowcy i pasażera obejmują przyciski funkcyjne, elementy sterujące wentylacją, nawiewy oraz klamki drzwi typowe dla nowych modeli BMW X. Praktyczny wymiar dopełnia bagażnik, który można zwiększyć - składając kanapę - z 570 do 1700 litrów.
Po raz pierwszy w modelu BMW opcjonalna deska rozdzielcza Luxury obita jest poliestrem z recyklingu o szlachetnej strukturze dzianiny - bardzo estetyczna, choć w dotyku szorstka.
Nowe X3, mimo swoich gabarytów, jest jeszcze bardziej zwinne i stabilne w porównaniu do poprzedniej generacji, m.in. dzięki napędowi na wszystkie koła xDrive (wyposażenie standardowe we wszystkich wariantach modelu).
Nowe BMW X3 oferuje najnowsze technolgoie i systemy bezpieczeństwa. W nowym BMW X3 dostępna jest najnowsza wersja BMW iDrive z funkcją QuickSelect, zapewniająca intuicyjną i wygodną obsługę.
Oprócz ostrzegania przed kolizją czołową, przed opuszczeniem pasa ruchu i wskazania ograniczeń prędkości wyposażenie standardowe nowego BMW X3 obejmuje także system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ręcznego asystenta ograniczeń prędkości. Asystent parkowania w wyposażeniu standardowym obejmuje między innymi asystenta cofania i kamerę cofania. Opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia kontrolowanie manewrów parkowania i manewrowania spoza pojazdu za pomocą smartfona.
Nowe BMW X3, silniki
Nowe BMW X3 jest oferowane w wielu wersjach silnikowych, dostępne są zarówno modele spalinowe (diesel, benzyna), jak i elektryczny.
Testowane BMW X3 20 xDrive z technologią mild hybrid 48 V z dwulitrową benzyną o mocy 153 kW/ 208 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sek.
W pełni sportowe osiągi poznamy w najwyższym modelu w tej serii. M50 xDrive napędzany jest najmocniejszym rzędowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym, jaki kiedykolwiek zastosowano w modelu M Performance. Trzylitrowy silnik M TwinPower Turbo jest połączony z 48-woltową technologią mild hybrid. Jego maksymalna moc 293 kW/ 398 KM przekazywana jest za pośrednictwem 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic i inteligentnego napędu na wszystkie koła BMW xDrive. BMW X3 M50 xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s.
Latem 2025 roku oferta napędów nowego BMW X3 będzie poszerzona o 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny.
Nowe X3, cena
Cennik bazowego modelu startuje od 250 tys. zł. Testowana, bogato wyposażona wersja (m.in. pakiet sportowy M i M Prom - 18 tys. zł, szklany dach panoramiczny - 7,3 tys. zł, deska rozdzielcza Luxury - 2,5 tys. zł) to koszt ok. 380 tys. zł.
Nowe BMW X3, zdjęcia: