Hongqi, Nio, Omoda, MG i Voyah - jesień 2023 na polskim rynku motoryzacyjnym obfituje w premiery. Pięć chińskich marek chce sprzedawać w Polsce swoje samochody, przede wszystkim z napędem elektrycznym. Pod koniec listopada w Warszawie odbyła się premiera luksusowej marki Voyah i modelu Free - SUV-a klasy premium z napędem elektrycznym, który zaprojektowali Włosi ze studia ItalDesign.
Voyah: nowa marka samochodów w Polsce. Zdjęcia
Voyah Free to duże auto, które przyspiesza do "setki" w zaledwie 4,4 sek. (prędkość maksymalna to 200 km/h). Zasięg WLTP samochodu to 500 kilometrów. Free napędzają dwa silniki (po jednym na każdą oś) o łącznej mocy systemowej 489 KM (przód 310 KM i tył 410 KM). Bateria ma pojemność brutto 106 kWh (100 kWh netto), przy czym maksymalna moc ładowania wynosi 120 kW. Voyah Free dysponuje 20 systemami wspomagającymi kierowcę oraz ponad 50 pozostałymi systemami gwarantującymi komfortową i bezpieczną podróż, w tym system night vision, pneumatyczne zawieszenie, inteligentny szklany dach czy Dynaudio. Free jest oparty na architekturze Electric Smart Secure Architecture zapewniającej bezpieczeństwo, wygodne prowadzenie samochodu i wyjątkowy komfort - przekonuje chiński producent. W środku samochód wyróżniają choćby fotele z funkcją masażu, duży szklany dach czy aż trzy ekrany na desce rozdzielczej, dwa dla kierowcy i jeden dla pasażera. Free ma dwa bagażniki, z przodu (72 litry) i z tyłu (560 l).
Voyah Free ma unikalny program gwarancyjny obejmujący 8 lat/160 tys. km przebiegu na baterię oraz 5 lat/100 tys. km przebiegu na samochód.
Free może konkurować na rynku z takimi modelami elektrycznymi jak Audi Q8 e-tron czy BMW iX.
Powstała w 2020 roku marka Voyah należy do drugiego co do wielkości koncernu motoryzacyjnego w Chinach, Dongfeng Motor Corporation, który jest obecny na tamtejszym rynku od 1969 r.
"Voyah kształtuje na nowo "chińską elegancję" i tworzy całkowicie nowy obraz chińskich samochodów" - czytamy w komunikacie.
Voyah w Polsce, trwa pilotaż
Voyah oraz Voyah Free są reprezentowane w Polsce przez Auto Fus Group, która do lutego 2024 roku prowadzi program pilotażowy badający zainteresowanie marką i jej modelami.