Nowa Dacia Bigster
Niewiele jest marek i modeli, które wywołują tak wielkie emocje na wiele miesięcy przed premierą. Dacia zapowiedziała wejście na rynek C-SUV w 2021 roku. Dziś już wiadomo, że Bigster będzie czymś więcej, niż większym Dusterem.
Dacia Bigster to duży, 5- lub 7-miejscowy SUV, który będzie oferowany z oszczędnymi silnikami: hybrydowymi (benzynowy/ elektryczny, 155 KM) lub LPG (benzyna/ LPG 140 KM) i automatyczną lub manualną skrzynią biegów, w sprzedaży będzie wersja z napędem 4x4. Nowością nieznaną do tej pory z modeli Dacii ma być bogate wyposażenie: dwustrefowa klimatyzacja, chłodzony schowek (w podłokietniku) czy elektryczne fotele i klapa bagażnika. Uwagę potencjalnych klientów ma przyciągać także nowoczesny, outdoorowy design.
Bigster będzie oferowany w standardzie z 17- lub 18-calowymi aluminiowymi felgami, a 19-calowe felgi z oryginalnymi motywami graficznymi będą dostępne w opcji w najwyższej wersji wyposażeniowej Journey. W wyższych wersjach wyposażeniowych klienci będą mieli do wyboru – po raz pierwszy w ofercie Dacii – nadwozie dwukolorowe (z czarnym dachem). Dostępny jest także nowy kolor nadwozia: niebieski Indigo.
Bigster, cena, kiedy ruszy sprzedaż?
Ale prawdziwym gamechangerem ma być cena nowej dużej Dacii. Oficjalny cennik ma być znany w styczniu 2025, gdy ruszy sprzedaż Bigstera w Polsce, wiosną samochody mają trafić do pierwszych klientów. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że ceny mają startować od ok. 90 tys. zł.
Zdjęcia nowej Dacii Bigster:
Dacia, marka, która się zmienia
S.C. Automobile Dacia S.A. to rumuński producent samochodów osobowych i dostawczych, którego historia sięga 1966 roku. Dacia w 100 proc. należy do francuskiego koncernu Renault Group. W ofercie ma takie modele jak Duster, Sandero, Jogger czy elektryczny Spring.
Jeszcze do niedawna Dacia była postrzegana jako marka, której samochody, oprócz niskiej ceny, niczym się nie wyróżniały, miały słabe osiągi i skromne wyposażenie niskiej jakości. Od kilku lat to się zmienia. - Po wprowadzeniu planu Renaulution w 2021 roku, całkowicie zmieniliśmy koncepcję marki i stworzyliśmy jej nową tożsamość: nowe kolory, nowe logo, nowe segmenty, nowe punkty sprzedaży. Pozostaliśmy wierni naszej strategii, a jednocześnie dzięki naszym działaniom Dacia stała się bardziej atrakcyjna i ambitna niż kiedykolwiek wcześniej. I jak zawsze oferuje najlepszy stosunek ceny do zalet użytkowych. Dziś, z Bigsterem, lepiej niż kiedykolwiek spełnia oczekiwania klientów z segmentu C - powiedział dyrektor generalny Dacii Denis Le Vot.