Stacja MOL

i

Autor: Patryk2710 - Praca własna, CC BY 4.0 Stacja MOL

rynek paliw

MOL Polska połączy się z Slovnaft. Co to oznacza dla klientów?

2024-12-21 19:17

Po dwóch latach działalności na polskim rynku, Grupa MOL podjęła decyzję o konsolidacji swojego biznesu. W ramach reorganizacji, firma połączy działalność hurtową spółki Slovnaft Polska z operacjami detalicznymi MOL Polska. Ten krok pozwoli na stworzenie spójnej struktury organizacyjnej, dzięki której klienci otrzymają kompleksową ofertę, wyjaśniają szefowie MOL.

MOL porządkuje swój biznes w Polsce

Slovnaft Polska, działający na rynku hurtowym od 1997 roku, specjalizuje się w imporcie, magazynowaniu oraz sprzedaży hurtowej paliw płynnych produkowanych w rafineriach Grupy MOL. Główne źródła zaopatrzenia to rafinerie w Bratysławie i Százhalombatta na Węgrzech. Paliwa dostarczane są do Polski drogą kolejową i przechowywane w terminalach paliwowych na południu kraju.

Od 2006 roku Slovnaft Polska realizuje autorski program Slovnaft Partner, obejmujący zaopatrzenie blisko 90 stacji paliw, głównie na południu Polski. Po integracji z MOL Polska, program ten będzie kontynuowany, a dział hurtowy stanie się integralną częścią MOL Polska z siedzibą w Krakowie.

– Połączenie działalności hurtowej i detalicznej w ramach jednej spółki stanowi naturalny krok, który pozwoli na bardziej efektywne zarządzanie naszym biznesem w Polsce. Taki model odzwierciedla również domyślną konstrukcję biznesu MOL, która obejmuje cały łańcuch wartości dla klientów i partnerów. W nowej strukturze, będziemy w stanie wykorzystać pojawiające się synergie, jeszcze lepiej wspierając rozwój biznesu w Polsce, na jednym z najważniejszych rynków działalności Grupy w regionie – powiedział Péter Ratatics, wiceprezes ds. usług konsumenckich w Grupie MOL.

Proces reorganizacji

Reorganizacja obejmuje dwa etapy:

  • MOL Polska nabył akcje Slovnaft Polska.
  • W następnym kroku działalność Slovnaft Polska zostanie formalnie włączona w struktury MOL Polska.

Plan zakłada zakończenie procesu do końca 2025 roku - docelowa struktura organizacyjna zostanie jeszcze opracowana. Richard Austen, prezes zarządu MOL Polska, podkreśla, że ewentualne zmiany dla partnerów będą wprowadzane w porozumieniu z właścicielami stacji współpracujących w ramach programu Slovnaft Partner.

Kontynuacja współpracy i rozwój zespołu

Zmiana struktury organizacyjnej nie wpłynie na codzienną działalność Slovnaft Polska, która po reorganizacji będzie funkcjonować jako dział hurtowy MOL Polska. Zespół specjalistów Slovnaft Polska stanie się częścią MOL Polska, co zapewni płynność działań i wsparcie dla partnerów. Integracja biznesów detalicznego i hurtowego to strategiczna decyzja, która ma na celu wzmocnienie pozycji MOL na polskim rynku i stworzenie wartości dodanej dla klientów oraz partnerów biznesowych.

Grupa MOL

Grupa MOL to zintegrowany, międzynarodowy koncern działający w sektorach naftowym, gazowym, petrochemicznym i detalicznym, z siedzibą w Budapeszcie na Węgrzech. Grupa jest aktywna w ponad 30 krajach, gdzie zatrudnia łącznie 25 tys. osób, a jej doświadczenie w branży wynosi ponad 100 lat. Grupa prowadzi trzy rafinerie i dwa zakłady petrochemiczne w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw na Węgrzech, Słowacji i w Chorwacji oraz sieć blisko 2400 stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej. Działalność poszukiwawczo-wydobywcza grupy bazuje na ponad 85 latach doświadczeń w branży węglowodorów oraz 30 latach doświadczeń w obszarze wstrzykiwania CO2. Obecnie, firma prowadzi produkcję w 7 krajach i posiada aktywa w 10 kolejnych.

Przypomnijmy: Grupa MOL rozpoczęła działalność w Polsce w 2022 roku dzięki przejęciu 417 stacji paliw działających pod marką Lotos. Dzięki tej wartej 610 mln USD transakcji, Grupa stała się trzecim największym graczem na rynku detalicznej sprzedaży paliw w Polsce.

MOL dąży do transformacji modelu biznesowego z tradycyjnego, opartego na paliwach kopalnych, w stronę niskoemisyjności i zrównoważonego rozwoju. Spółka planuje osiągnąć neutralność węglową do roku 2050, wspierając rozwój niskoemisyjnej gospodarki obiegu zamkniętego w Europie Środkowo-Wschodniej.

Robotaxi i Robovan od Tesli:

Pieniądze to nie wszystko - Ekonomiczne prognozy na 2025