Pierwsza elektryczna karetka w Bawarii
Ford E-Transit, który rozpoczyna swoją służbę w Bawarskim Czerwonym Krzyżu jest pierwszym w historii elektrycznym ambulansem, z którego będzie korzystała ta jednostka. Samochód będzie uczestniczył w programie pilotażowym i spędzi najbliższe dwa lata na patrolach w bawarskich okręgach Rhön-Grabfeld i Erlangen-Höchstadt.
Elektryczny Ford E-Transit sprawdza się jako ambulans w wielu europejskich krajach.
Firma Indusauto z Walencji podjęła się przekształcenia standardowego E-Transita w nowoczesny ambulans, instalując wewnątrz zaawansowany sprzęt medyczny. Samochód zapewnia płynniejszą i cichszą podróż dzięki silnikowi elektrycznemu i zaawansowanemu zawieszeniu, co jest istotne przy transporcie pacjentów, np. noworodków. W sytuacjach awaryjnych liczy się każda sekunda, dlatego ratownicy doceniają responsywny silnik elektryczny, który ma większą moc od jednostek zasilanych paliwem i zapewnia lepsze przyspieszenie.
Również w Wielkiej Brytanii elektryczny E-Transit pełni służbę we flocie londyńskiego pogotowia ratunkowego. W tym przypadku historia elektryfikacji zaczęła się w 2022 roku zakupem 42 elektrycznych Fordów Mustang Mach-E, które stały się pojazdami szybkiego reagowania. Pojawienie się elektrycznej karetki w Londynie to część strategii przejścia na pojazdy o zerowej emisji spalin w tych służbach, a zakup pełnowymiarowego ambulansu wynika z pozytywnych testów programu pilotażowego, w którym brały udział Mustangi Mach-E.
Elektryczne busy dla kurierów
W 2022 roku Ford Pro i Deutsche Post DHL Group podpisały porozumienie zmierzające do przyspieszenia elektryfikacji floty samochodów dostawczych na całym świecie. Zgodnie z umową Deutsche Post DHL Group miało powiększyć swoją światową flotę o 2000 E-Transitów. Oczekiwanym efektem było obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności na drodze do realizacji wspólnych celów obu firm, zakładających osiągnięcie zerowej emisji CO2.
W Polsce również trwa zielona rewolucja. W 2023 roku DHL Parcel zakupił 100 samochodów w charakterystycznym żółtym kolorze, które uzupełniły ekologiczną infrastrukturę firmy posiadającej już m.in. własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne. 600 elektrycznych E-Transitów trafiło również do InPost, co oznacza, że firma ta przekroczyła imponujący próg 1000 samochodów elektrycznych w swojej flocie. W 2022 roku firma kurierska GLS także powiększyła swoją flotę pojazdów zeroemisyjnych o 100 nowych Fordów E-Transitów – wybór padł na odmianę o mocy 184 KM, pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh i długościach L3 oraz L4. Natomiast firma Truck Care zdecydowała się na zakup w pełni elektrycznych E-Transitów w wersji podwozia z pojedynczą kabiną, co pokazuje, że elektryczny Ford w tej odmianie to wszechstronny samochód dostawczy, który zapewnia niezawodność, wydajność i elastyczność dla różnych zastosowań - podkreślono w komunikacie prasowym.
Ford E-Transit
Gama E-Transita w Polsce obejmuje wiele możliwości konfiguracji. Samochód jest dostępny zarówno jako van, van brygadowy, jak i podwozie. Do wyboru są trzy długości oraz dwie wersje mocy maksymalnej silnika (184 i 269 KM). Maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi 15,1 m3, a maksymalna ładowność 1630 kg.
Oprócz najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego Forda, samochód już w standardzie jest wyposażony choćby w automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele oraz przednią szybę QuickClear czy tempomat z ogranicznikiem. Każdy E-Transit zawiera także zestaw asystentów kierowcy, obejmujący m.in. system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania.