nowe samochody

Czerwone Ferrari, zielony Aston Martin. Kolor symbolem marki

2024-02-26 22:02

"Możesz otrzymać samochód w każdym kolorze pod warunkiem, że będzie czarny", miał mawiać na początku XX wieku Henry Ford. Dziś gama kolorów nowych samochodów jest nieograniczona. Mimo to klienci takich luksusowych marek jak Ferrari czy Aston Martin wybierają je najczęściej w konkretnych kolorach - odpowiednio czerwonym i odcieniach zieleni. Co ciekawe, najnowsze dane pokazują wzrost zamówień samochodów w kolorze Aston Martin Racing Green po zajęciu przez zespół Aston Martin Aramco Formula One miejsca na podium po raz pierwszy w sezonie 2023.

Prawie jedna czwarta (24 proc.) klientów Aston Martin wybiera jeden z dziewięciu ekskluzywnych odcieni zieleni dla swojego wymarzonego samochodu, a oficjalny kolor Aston Martin Racing Green jest obecnie numerem jeden (12 proc.), wyprzedzając tradycyjnie popularne kolory lakieru, takie jak Xenon Grey i Magnetic Silver.

Kolor Aston Martin Racing Green został wprowadzony przez markę, aby uczcić jej powrót na szczyt sportów motorowych w 2021 roku i okazał się natychmiastowym hitem wśród klientów. Trend rozpoczął się od poziomu 7 proc. zamówień nowych samochodów w ciągu 12 miesięcy po powrocie Astona Martina na tor i konsekwentnie wzrastał z roku na rok. Teraz 12 proc. nowych Aston Martinów jest ozdobionych lakierem w oficjalnym kolorze Aston Martin Racing Green - prawie dwa razy więcej niż druga najpopularniejsza opcja nadwozia w kolorze Xenon Grey (6,8 proc.).

Historyczne wydarzenie, jakim było zdobycie miejsca na podium przez Fernando Alonso dla zespołu Aston Martin Aramco Formula One Team podczas zeszłorocznego otwarcia sezonu w Bahrajnie, zapewniło 29 proc. wzrost ruchu na stronie internetowej. Ponadto ten mocny początek sezonu 2023 przyczynił się do wzrostu zamówień klientów na samochody sportowe Aston Martin w kolorze Racing Green w kwietniu 2023 roku - czytamy w informacji prasowej.

Sukces na torze F1 przekłada się na popularność marki Aston Martin

"Nasza obecność na torze wyścigowym wprowadziła markę na globalną scenę, ale także zawładnęła wyobraźnią lojalnych i nowych klientów, którzy wybierają więcej samochodów w kolorze zielonym niż kiedykolwiek wcześniej. Tak jak James Bond sprawił, że odcień lakieru Silver Birch stał się synonimem modelu DB5 i marki w szerszym ujęciu od 60 lat, tak sukces Astona Martina na torze wyścigowym sprawia, że kolor Aston Martin Racing Green znajduje się top liście klientów przy zakupie Astona Martina" - powiedział Marco Mattiacci, Global Chief Brand and Commercial Officer w Aston Martin.

Dzięki głównej barwie F1 Astona Martina i odświeżonej tożsamości marki, popyt na różne odcienie zieleni wzrósł w całym portfolio produktów cechujących się wysokimi osiągami. Aston Martin rozszerza teraz swoją podstawową paletę kolorów do dziewięciu zielonych wariantów, w porównaniu z czterema oferowanymi na początku 2021 roku, przed powrotem Astona Martina do F1. Dla wymagających klientów poszukujących bardziej ekskluzywnej palety kolorów, dział personalizacji Q by Aston Martin pomógł klientom określić samochody w 30 unikalnych odcieniach zieleni, a także zapewnił możliwość dopasowania do próbek dla tych, którzy chcą czegoś całkowicie ekskluzywnego.

Sukces zespołu Aston Martin Aramco Formula One w 2023 roku, który zdobył osiem miejsc na podium i 280 punktów w mistrzostwach oraz globalna platforma F1 sprawiły, że Aston Martin stał się atrakcyjną marką dla nowej grupy klientów. 72 proc. nabywców inspirowanego wyścigami modelu Vantage F1 Edition wprowadzonego na rynek w 2021 roku, było nowych dla marki. Badania rynkowe wskazują, że 88 proc. nabywców samochodów luksusowych zainteresowanych Formułą 1 jest bardziej skłonnych do zakupu Astona Martina ze względu na zaangażowanie marki w ten sport. Na największym rynku komercyjnym Astona Martina, w Stanach Zjednoczonych, 98 proc. klientów stwierdziło również, że powiązanie marki z F1 sprawia, że ich samochody są bardziej ekscytujące w prowadzeniu.

W sezonie 2023 Aston Martin odnotował 20 proc. wzrost liczby konfiguracji online wysyłanych do dealerów w weekendy wyścigowe w porównaniu z weekendami bez wyścigów. Stało się tak dzięki temu, że Aston Martin był pierwszym producentem, który umożliwił klientom cyfrową specyfikację wymarzonego samochodu w scenerii garażu Formuły 1 w Silverstone, a także na torze Grand Prix w Las Vegas.

Kultowy związek Astona Martina z kolorem zielonym rozpoczął się wiele dekad temu, zgodnie z tradycją ustanowioną na początkach sportów motorowych. Zgodnie z nią zespoły ścigały się w barwach narodowych lub w przypadku brytyjskich producentów, w kolorze, który stał się znany jako British Racing Green. Od tego czasu samochody wyścigowe Aston Martin ścigały się w różnych odcieniach zieleni, zanim postawiono wyłącznie na znany obecnie kolor Aston Martin Racing Green, który zdobi bolidy Formuły 1.

Robert Kubica Impact 2022