Nowe BMW i5 touring
Pierwsze w historii BMW i5 touring weszło na polski rynek w połowie 2024 roku. To potężne kombi - uwagę przykuwają masywne kształty, wydłużone proporcje, w tym wielka maska czy ogromne koła. Ponad 5-metrowy samochód może wystawać na niektórych miejscach parkingowych. Gabaryty zewnętrzne przekładają się na bardzo komfortową ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. Natomiast wielkość tyłu i5 wskazywałaby na ogromny bagażnik, a ten po otwarciu klapy może być zaskoczeniem, choć teoretycznie to 570 litrów. Po wyjęciu rolety 4-osobowa rodzinna nie powinna mieć jednak problem ze spakowaniem się na dłuższy wyjazd. W środku możemy poczuć się już jak w typowej limuzynie BMW - duże ekrany (w pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala), wykończenie najwyższej jakości, wygodne fotele, panorama (opcja), do tego nagłośnienie wysokiej klasy i najnowsze systemy bezpieczeństwa.
Testowane BMW i5 toruring w wersji eDrive40 zapewnia moc 340 KM (moment obrotowy 400 Nm) i przyspiesza do pierwszej "setki" w 6,1 sekundy. Deklarowany zasięg (WLTP) wynosi od 483 do 560 km - za realny zasięg w lecie, przy włączonej klimatyzacji można uznać właśnie ok. 500 km.
Skrętna tylna oś, rewelacyjne zawieszenie i wyciszenie
i5 ma skrętną tylną oś, co w połączeniu z rewelacyjnym zawieszeniem i wyciszeniem pozwala doświadczać "jazdy na magicznym dywanie", z której słyną samochody Rolls-Royce.
Nowe BMW serii 5 jest standardowo wyposażone w asystenta parkowania obejmującego kontrolę ruszania, asystenta przyczepy, kamerę cofania i asystenta cofania. Z kolei opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia zautomatyzowane parkowanie i manewrowanie na odcinku do 200 m, sterowane również za pomocą smartfona spoza pojazdu.
BMW i5 touring jest dostępny w dwóch wariantach - eDrive40 (test) oraz topowa wersja M60 xDrive (dwa silniki i napęd na obie osie o łącznej mocy 601 KM i momencie obrotowym– 820 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 3,9 s).
Cena nowego BMW i5 touring to ok. 350 tys. zł, testowana, bogato wyposażona wersja (m.in. pakiet sportowy M, zawieszenie adaptacyjne Professional, pakiety innowacji i comfort, zestaw nagłośnienia Browers & Wilkins, szklany dach panoramiczny) to koszt blisko 500 tys. zł (cennikowo).