Trasa S7 wjedzie z północy na południe Polski, trwa jej rozbudowa

i

Autor: PHOTO ART SERVICE / SUPER EXPRESS Trasa S7 wjedzie z północy na południe Polski, trwa jej rozbudowa

nowe drogi

Budowa S7 na trasie Czosnów – Kiełpin. Wylotówka z Warszawy nad morze będzie miała trzy pasy

2023-11-27 20:40

GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę trasy ekspresowej na odcinku Czosnów - Kiełpin w miejscu obecnej drogi krajowej numer 7, czyli północnej wylotówki z Warszawy. To popularna trasa, która wiedzie m.in. do Trójmiasta. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni. Kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 roku. Na początku 2024 r. ma zostać wyłoniony wykonawca ostatniego odcinka pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie.

Budowa S7 Czosnów – Kiełpin

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan oraz Yörük Yapi İnşaat Turcja. Wartość zadania wynosi ok. 536 mln zł, a czas realizacji to 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca) - wyjaśnia w komunikacie GDDKiA. Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji), jak i realizacji kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.

Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa ekspresówka z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Trasa S7 na północ od Warszawy

Kierowcy mają już do dyspozycji 275 kilometrów drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska (mazowieckie). Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Ten 35-kilometrowy fragment S7 zostanie udostępniony w 2025 r.

W październiku 2023 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie ostatniego odcinka północnego wlotu do stolicy, ok. 12,9 km nowego przebiegu drogi ekspresowej, pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie. Jak podkreślają drogowcy, to najtrudniejszy odcinek, z punktu widzenia ruchu, zabudowy, wpisania się w istniejący układ miasta stołecznego Warszawy i jej dzielnic. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji dla budowy drogi ekspresowej S7. Nowa trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu. Zaprojektowane zostaną dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m) oraz cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka, Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8). Powstaną wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Umowę z wykonawcą GDDKiA planuje podpisać w I kw. 2024 roku.

Południowa Obwodnica Warszawy to fuszerka? GDDKiA wprowadzi zmiany