nowe dane

Audi liderem segmentu premium w Polsce w 2024 roku. Te modele są najpopularniejsze

2025-01-17 16:23

Audi sprzedając 29 161 nowych samochodów, zostało liderem segmentu premium w Polsce. To wzrost o 12 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Marka z Ingolstadt umocniła swoją pozycję w segmencie, osiągając ponad 22 proc. udziału w rynku. Cały segment premium odnotował w Polsce znaczący wzrost. Globalnie firma zanotowała spadki.

W 2024 roku segment premium w Polsce odnotował znaczący wzrost. Zarejestrowano ponad 129,5 tys. nowych samochodów z wyższej półki, co oznacza wzrost o 18,4 proc. w porównaniu z rokiem 2023. Audi umocniło w tym czasie swoją pozycję lidera tego rynku.

Sprzedaż Audi w Polsce w 2024 roku

Ponad 29 tys. nowych rejestracji Audi w Polsce to wzrost o 12 proc. r/r. Największą popularnością wśród klientów marki z czterema pierścieniami w logo cieszył się model Q5, którego wybrało 5021 klientów. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli Audi zajął A4 z wynikiem 4853 zarejestrowanych egzemplarzy, a podium uzupełnił model Q3 z liczbą 4296 samochodów.

Najpopularniejsze modele Audi w Polsce w 2024 roku:

  • Q5 - 5021 egzemplarzy
  • A4 - 4853
  • Q3 - 4296

Sukces Audi wpisuje się w bardzo dobre wyniki całej Grupy Volkswagen w Polsce. W roku 2024 niemal wszystkie marki reprezentowane przez Volkswagen Group Polska odnotowały wzrost liczby rejestracji, a łączna sprzedaż Grupy przekroczyła poziom 148 tysięcy samochodów osobowych, podano w komunikacie prasowym. Audi Q4 e-tron z wynikiem 702 zarejestrowanych egzemplarzy okazał się najbardziej popularnym modelem elektrycznym w całej Grupie Volkswagena w Polsce.

- Ten wynik potwierdza rosnące zainteresowanie nowoczesnymi technologiami napędowymi w segmencie premium. To, co od zawsze było charakterystycznym atrybutem marki, czyli oferowanie topowych rozwiązań technologicznych, pozwoliło nam odnieść w minionym roku rewelacyjne rezultaty sprzedażowe, za co dziękuję całemu zespołowi. Wierzę, że wraz z debiutem nowych modeli rok 2025 także będzie dla nas pełen sukcesów. Spodziewamy się m.in. znaczącego wzrostu zainteresowania naszymi hybrydami plug-in, oferującymi możliwość pokonania coraz dłuższych dystansów wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego – powiedział Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.

Globalna sprzedaż Audi w 2024 roku

Audi dostarczyło około 1,7 miliona pojazdów na całym świecie w 2024 roku. Ponad 164 tys. z nich stanowiły modele w pełni elektryczne. Powody tego ogólnego spadku o prawie 12 procent (8 procent dla modeli w pełni elektrycznych) w porównaniu z poprzednim rokiem obejmowały trudne warunki ekonomiczne, intensywnie konkurencyjny rynek i ograniczoną dostępność części. Dodatkowo, nowe portfolio produktów stopniowo wpływa na globalną wielkość sprzedaży, wyjaśnia Audi.

- Mamy jasną wizję tego, jak na nowo definiujemy Vorsprung durch Technik. Nasza trwająca inicjatywa modelowa pokazuje kierunek, w którym zmierza Audi. Rok 2024 był częścią fazy przejściowej w drodze do nowego portfolio produktów - wyjaśnił CEO Audi Gernot Döllner. - Globalne niepewności gospodarcze i zaostrzona konkurencja również kształtowały miniony rok. Pomimo tych wyzwań jesteśmy przekonani, że osiągniemy nasze długoterminowe cele. Z jasną mapą drogową produktów i technologii, Audi systematycznie odnawia swoje portfolio produktów, wprowadzając ponad 20 nowych modeli w latach 2024 i 2025. W zeszłym roku Audi zaprezentowało już ponad połowę z nich, w tym nowe modele elektryczne Audi Q6 e-tron i Audi A6 e-tron, a także pojazdy z silnikami spalinowymi, takie jak Audi A5 i Audi Q5. W 2025 roku będziemy kontynuować naszą inicjatywę modelową i odnawiać kluczowe rodziny modeli, takie jak Audi A7 i Audi Q3. Klienci mogą się również spodziewać licznych nowych hybryd typu plug-in - zapowiedział.

Po rekordowym roku 2023, warunki geopolityczne i przemysłowe wpłynęły na wyniki dostaw w 2024 roku. Ogólne otoczenie gospodarcze charakteryzujące się stagnacją i problemami strukturalnymi, a także napięta sytuacja polityczna stanowiły główne wyzwania dla całej branży motoryzacyjnej i wpłynęły na zachowania konsumentów w skali międzynarodowej.

Audi zamyka fabrykę. Dla zwolnionych pracowników gigantyczne odprawy

- Od początku rok 2024 był uznawany za rok przejściowy. Mamy mocne modele wchodzące na rynki, ale będą one stopniowo nabierać znaczenia pod względem wielkości sprzedaży. Jednocześnie niektóre modele zostały wycofane. Trudne warunki ekonomiczne i brak przejrzystości w zakresie struktur zachęt rządowych powodują obecnie pewną niechęć do zakupów, która dotyka całą branżę, szczególnie w przypadku pojazdów w pełni elektrycznych – powiedział Marco Schubert, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu. - Dzięki naszemu trójstopniowemu podejściu obejmującemu samochody elektryczne, hybrydy plug-in i pojazdy z silnikami spalinowymi, jesteśmy elastycznie i solidnie przygotowani na nadchodzące lata i oferujemy naszym klientom zróżnicowaną gamę pojazdów premium. Dzięki naszej jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu naszych partnerów detalicznych i zespołów międzynarodowych, przygotowujemy się na przyszłość - dodał.

W Europie sprzedano ok. 664 tys. egzemplarzy. W Ameryce Północnej Audi sprzedało nieco poniżej 241 tys. pojazdów. Na konkurencyjnym rynku chińskim Audi dostarczyło łącznie ponad 649 tys. samochodów. Na wszystkich rynkach odnotowano spadku sprzedaży w porówaniu do 2023 roku.

TOP modele Audi na całym świecie:

  • Audi Q5 (298 000 egzemplarzy)
  • Audi A6 (244 000 sztuk)
  • Audi Q3 (215 000 sprzedanych aut).
Quiz motoryzacyjny. Rozpoznaj markę samochodu po krótkim opisie
Pytanie 1 z 10
Na początek coś prostego: 4 koła w logo to:
Policyjne działania wymierzone w kierowców