Zanim Meghan Markle została znaną aktorką, a później żoną księcia, już jako dziecko angażowała się w różne akcje społeczne. W wieku zaledwie 11 lat Meghan wraz z koleżankami ze szkoły nagrała wideo, w którym ostro skrytykowała firmę Procter & Gamble. Film, który do dziś krąży po YouTube, zrobił w tamtym czasie sporo zamieszania. Młoda Meghan Markle zarzucała w nim koncernowi seksizm. Chodziło o używane w reklamach Procter & Gamble stereotypy na temat roli płci. Np. w spocie reklamowym płynu do mycia naczyń firma mówiła o "amerykańskich MATKACH zmywających naczynia".
Czy mężczyźni nie mogą zmywać naczyń? Jedenastoletnia Meghan Markle i jej koleżanki nie zostawiły na Procter & Gamble suchej nitki, a ich ostra krytyka okazała się bardzo skuteczna. Pod naciskiem uczniów koncern zdecydował się zmienić spot - zamiast "amerykańskich matek" w reklamie pojawiło się określenie "ludzie w całej Ameryce".
Meghan Markle pomoże firmie, którą oskarżała o seksizm
Skuteczność młodej Meghan Markle musiała zapaść głęboko w pamięci szefów firmy, którzy po kilkudziesięciu latach podjęli decyzję o zawiązaniu współpracy właśnie z żoną księcia Harry'ego!
Prowadzona przez Meghan i Harry'ego fundacja Archewell ogłosiła właśnie, że Sussexowie zgodzili się na partnerstwo z koncernem Procter & Gamble.
Fundacja Archewell wierzy, że dzięki wspólnocie i poświęceniu możemy wyzwolić systemową zmianę kulturową. Aby tego dokonać Fundacja Archewell ogłosiła dziś wieloletnie globalne partnerstwo z firmą Procter & Gamble.
Meghan Markle i książę Harry mają w ramach współpracy z firmą zajmować się promowaniem równość płci. Fundacja Sussexów będzie miała pełne ręce roboty, bo Procter & Gamble to jeden z największych producentów produktów higieny - do koncernu należą takie marki, jak Gillette, Pampers, Oral B czy Tampax.