Miłośnicy rapu i klienci lokali ze złotymi łukami w logo mają powody do radości. Mata, czyli jeden z najpopularniejszych obecnie młodych raperów, podjął współpracę z siecią McDonald's. Zestaw Maty w tej popularnej sieciówce od kilku dni nie schodzi z ust fanów rapera i chyba nikt już nie ma wątpliwości, że pomysł na tę współpracę był marketingowym strzałem w dziesiątkę.
Oczywiście Mata nie był pierwszy. Wcześniej gwiazdy firmowały już swoje "własne" zestawy w McDonald's. Zrobił to niedawno m.in. Travis Scott, raper i ojciec dzieci Kylie Jenner. Okazuje się jednak, że Mata pod paroma względami przebił go swoją kampanią.
Mata w McDonald's lepszy niż Travis Scott?
Przejęcie Maka przez Matę to akcja bardzo podobna do amerykańskiej wersji z udziałem Travisa Scotta. Twórcy polskiej kampanii nie kryją, że akcja z amerykańskim raperem była dla nich inspiracją. Specjaliści podkreślają jednak, że kampania z Matą jest znacznie bardziej rozbudowana od tej z USA.
Stąd powstała idea „Mata przejmuje Maka", która odnosi się do rzeczywistych elementów (np.: zestaw, limitowana kolekcja ubrań) jak i do samej aplikacji, dzięki której można zakupić autorski zestaw Maty. Ten rodzaj przejęcia marki przez artystę jest dużo szerszy niż kampania ze Stanów
- mówią cytowani przez Wirtualne Media Małgorzata Majcher i Tomasz Dębowski z agencji DDB Warszawa i CMO McDonald's Polska.
W ramach wspólnej akcji Maty i McDonald's klienci mogą kupić za 18 zł zestaw z cheeseburgerem, frytkami i Vanilla Matcha Latte.