Nie od dziś wiadomo, że siła YouTube'a już od dawna znacznie przewyższa tradycyjne media. Gwiazdy mediów społecznościowych robią zawrotne kariery na własnych zasadach i cieszą się milionami odtworzeń, o które nie byłyby w stanie walczyć chociażby w telewizji. Dostępność nowych nagrań youtuberów sprawia, że internauci szybko znajdują swoich ulubieńców i regularnie oglądają ich kolejne video.
W Polsce od dłuższego czasu absolutnymi mistrzami YouTube'a jest Ekipa Friza. Młodzi youtuberzy cieszą się milionami wyświetleń swoich filmów, a internauci z zafascynowaniem oglądają ich perypetie, wywiady i teledyski. Prawdziwą siłę Ekipy Friza pokazała jednak ostatnio sprzedaż lodów, które sygnowano ich nazwą. Przepychanki klientów w drodze do lodówek i producent, który nie nadążał z produkcją lodów Ekipy świadczą o tym, że Ekipa Friza to marketingowa maszynka do robienia pieniędzy.
>> Ekipa Friza dopiero się rozkręca? Lody zaskoczyły sukcesem. Co dalej?
Ekipa Friza warta miliony
Friz i jego znajomi mają powody do zadowolenia. Kanał Karola Friza Wiśniewskiego obserwują w serwisie YouTube ponad 4,22 miliony osób, a filmy Ekipy obejrzano łącznie 1,6 miliarda razy.
Teraz wyliczeniem wartości Ekipy Friza zajęli się specjaliści. Jak obliczyła spółka JR Holding, która ma akcje w Ekipa Holding, wartość ich udziałów (wynosząca 12%) opiewa na 17 mln 217 tys. 900 zł. To oznacza, że cały biznes Ekipy Friza jest warty 143 mln 842 tys. 105 zł - podaje serwis Money. Jak zauważają dziennikarze portalu, to wynik przewyższający wartość większości spółek giełdowych. Nic więc dziwnego, że Friz zapowiada wprowadzenie swojego biznesu na giełdę.