Najnowsza kampania reklamowa Calvina Kleina Eroticaz 2016 roku dopiero startuje, a już wzbudza olbrzymie kontrowersje. Zdjęcia, które pojawiły się na Instagramie Calvina Kleina zalała fala negatywnych komentarzy. Skąd tyle krytyki pod adresem Calvina Kleina? Erotica i zdjęcia promujące kolekcję są dla fanów marki zbyt… erotyczne! Zobaczcie zdjęcia wykonane przez fotografa Harleya Weira:
Fani skrytykowali zwłaszcza ostatnie ze zdjęć – pokazujące majtki 23-letniej modelki Klary Kristin. Calvin Klein kontrowersyjne zdjęcie podpisał „Błyszczę w #mycalvins”, a komentujący fotografię Klary Kristin użytkownicy Instagrama natychmiast zarzucili ją negatywnymi opiniami:
„To jest promowanie kultury gwałtu, czy w waszym dziale reklamy pracuje jakaś kobieta? A może uważacie, że kobiety są tylko do dekoracji?”
„To jest bardzo niepokojące, a najbardziej dlatego, że ona wygląda, jakby miała 12 lat!”
„Osoba, która wymyśliła tę reklamę jest mizoginistyczna i bezwzględna. Czułabym się ekstremalnie niekomfortowo widząc to na billboardzie i mając obok siebie młodszą siostrę, która też to widzi. Ludzie, którzy uważają takie zdjęcia za atrakcyjne, mają jakiś problem ze sobą. Wiele kobiet ma za sobą molestowanie seksualne, a teraz jest to reklamowane przez markę z bielizną.”
To nie pierwszy raz, gdy Calvin Klein został ostro skrytykowany za seksualny podtekst w swoich reklamach. Na przełomie lat na temat kontrowersyjnych kampanii reklamowych Calvina Kleina wypowiadali się np. Bill Clinton i Departament Sprawiedliwości USA.
Waszym zdaniem kampania z 2016Erotica Calvina Kleina jest zbyt kontrowersyjna?