Hit FM liderem

2006-11-21 11:18

Radio HIT FM liderem w swojej grupie docelowej w Trójmieście!

Radio Hit FM Trójmiasto (94,6 i 90,7 MHz), które należy do Grupy Radiowej Time (Eska + Gold FM) ma dwa nadajniki: w Gdańsku i Gdyni. Swoim zasięgiem obejmuje całe Trójmiasto i okolice. Pod nazwą Hit FM stacja nadaje program od listopada 2003 (poprzednio Eska Trójmiasto).
Zmiana nazwy rozgłośni w decydujący sposób wpłynęła na jej słuchalność. Hit FM od początku br. konsekwentnie zwiększa grono swoich słuchaczy i przesuwa się w górę w rankingach słuchalności. W drugim kwartale tego roku stacja zdobyła pozycję lidera wśród stacji lokalnych w grupie osób w wieku 15-34 lata. Z wynikiem 21,3 proc. zasięgu dziennego i udziałem w rynku słuchalności na poziomie 17 proc. w ostatniej fali badania rozgłośnia podwoiła liczbę słuchaczy, a jej udział w rynku wzrósł trzykrotnie.
Hit FM wyprzedzają jedynie dwie stacje ogólnopolskie: RMF FM i Radio Zet. Tym samym trójmiejska rozgłośnia jest 18 stacją należącą do Grupy Radiowej Radio Eska, która ma pozycję lidera wśród stacji lokalnych na swoim rynku w grupie słuchaczy w wieku 15-34 lata.

UDZIAŁ W RYNKU IV - VI'03 IV - VI'04 Dynamika Radio RMF FM 30,64% 19,77% -35,48% Radio Zet 19,85% 17,19% -13,40% Radio HIT FM (Trójmiasto) 5,74% 16,96% 195,36% Radiostacja 6,09% 13,25% 117,58% Polskie Radio Program 3 6,00% 10,16% 69,32% Złote Przeboje Trefl 103 i 99,2 4,96% 5,09% 2,47% Radio Eska Nord (Trójmiasto) 8,43% 5,00% -40,69% Radio Plus (Gdańsk) 5,25% 3,79% -27,80% Polskie Radio Program 1 0,49% 1,98% 306,48% Radio Wawa 6,04% 1,56% -74,08%
źródło: Radio Track, SMG/ KRC A Millward Brown Company; udział w rynku, TG 15- 34 lata; Trójmiasto

Hit FM odnotował również wzrost wskaźników słuchalności wśród wszystkich słuchaczy w Trójmieście. Udział w rynku w grupie osób powyżej 15. roku życia w ostatniej fali badania wynosi 7,5 proc. a zasięg dzienny - 10,1proc.
Tomasz Wiśniewski, dyrektor programowy HIT FM mówi: - Teraz dopiero widać efekty zmiany nazwy i ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy w program rozgłośni. Obecne wyniki słuchalności są dowodem na to, że ponad pół roku temu przyjęliśmy słuszną strategię i że wybraliśmy dobry profil muzyki nadawanej w Hit FM. Nie sądziłem, że wzrost słuchalności będzie tak duży w tak krótkim czasie. Tym bardziej jesteśmy zadowoleni i zmotywowani do dalszej pracy. Pamiętając ostatnie sukcesy Eski z innych rynków, można spodziewać się dalszych wzrostów wskaźników słuchalności Radia Hit FM jeszcze w tym roku. Z pewnością pomoże w tym nietuzinkowa akcja promocyjna stacji trwająca właśnie w Trójmieście – Summer Patrol, która w ubiegłym roku umocniła pozycje największych stacji Eska.
Radio Hit FM jest jedną z 22 stacji Grupy Radiowej Radio Eska. Format muzyczny Grupy to CHR (Contemporary Hits Radio). Grupę docelową stacji Eska stanowią słuchacze w wieku 15-34 lata, mieszkańcy dużych miast.

Dodatkowych informacji udziela:
Beata Goczał, Specjalista ds. PR Grupy Radiowej Radio Eska, Gold FM i Time, 0 694 404 019