Netflix, mimo ostatnich problemów, wciąż dzierży berło największego giganta wśród serwisów streamingowych. Konkurencja jednak nie śpi i stanowi coraz większe zagrożenie, a Disney+ ogłosił już plany na ofertę Basic, w której to użytkownicy zapłacą mniej za cenę użerania się z reklamami. Teraz Netflix wytacza ciężkie działa i sam wprowadza reklamy. Poznaliśmy datę premiery rzeczonego pakietu.
Netflix wprowadza reklamy - kiedy premiera tańszego pakietu?
O formule "Netflix z reklamami" mówiło się już od dłuższego czasu i rzeczone rozwiązanie wzbudzało tyle samo kontrowersji, co nieszczęsna walka ze współdzieleniem kont. I choć wprowadzenie tańszego pakietu ze spotami reklamowanymi jawiło nam się jako odległa przyszłość, sytuacja uległa zmianie. Jak podaje serwis Variety, w zarządzie platformy zapadły już pierwsze decyzje i Netflix z reklamami ma zawitać już 1 listopada 2022 roku. Na obecną chwilę mówi się jednak wyłącznie o USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech, zatem nie wiemy, kiedy nowa oferta trafi do Polski.
Ile będzie kosztować Netflix z reklamami? Miesięczna cena tej opcji w Stanach Zjednoczonych ma wynosić od 7 do 9 dolarów za miesiąc, gdzie pełna wersja, bez reklam, kosztuje tam od 13 do 15 dolarów. Przeliczając to na realia polskiego Netfliksa, możemy się zatem spodziewać, że w naszym kraju zapłacimy za taki pakiet od 20 do 25 złotych (podkreślam jednak, że są to jedynie przewidywania, nie oficjalne informacje).
Netflix z reklamami - jak będzie wyglądać w praktyce?
Zgodnie z doniesieniami, Netflix planuje pokazywać 15- i 30-sekundowe spoty, które pojawią się przed emisją inetresującej nas produkcji, oraz w jej trakcie (czyli coś na kształt tego, co obecnie oferuje nam Player). Reklamy będą ograniczone do ok. czterech minut na godzinę.