O reklamach na Netfliksie mówiło się już od wielu miesięcy, a przed kilkoma tygodniami sprawa wydawała się wręcz przesądzona. Słabe wyniki finansowe serwisu miały skłonić włodarzy Netfliksa do wprowadzenia znacznie tańszej, acz uboższej wersji abonamentu, by przyciągnąć nowych użytkowników i stanowić wyzwanie dla konkurencji. Teraz poznaliśmy wreszcie wszystkie szczegóły.
Netflix wprowadza reklamy - kiedy premiera tańszego abonamentu?
Wdrożenie opcji z reklamami zostało przyspieszone (początkowo mówiono o początku 2023 roku), co można tłumaczyć chęcią wyprzedzenia konkurencji - Disney+ wprowadzi podobną opcję w dniu 8 grudnia 2022 roku. Na Netfliksie reklamy pojawią się już na początku listopada, a rzeczony abonament dostępny będzie na ten moment w 12 krajach: Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Japonii, Korei, Meksyku, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA oraz we Włoszech. Na obecną chwilę nie wiadomo, kiedy pakiet zawita do Polski.
Ile trwać będą reklamy na Netfliksie? Zgodnie z opublikowanym planem abonamentowym, na godzinę oglądania wyświetlane będzie około 4-5 minut reklam. Spoty pojawiać się będą zarówno przed daną produkcją, jak i w jej trakcie. Mają być one oczywiście spersonalizowane w zależności od kraju oraz treści oglądanych przez danego użytkownika.
Cena ma wynosić 6,99 USD (w przeliczeniu na złotówki - 34,61 zł). Nowy abonament nie zastąpi oczywiście żadnego z dotychczasowych, a będzie jedynie dodatkową, najtańszą opcją. Niższa cena wiąże się jednak nie tylko z reklamami - część filmów i seriali nie będzie dostępna (z uwagi na kwestie licencyjne), a osoby, które zdecydują się na ten pakiet nie będą miały możliwości pobierania treści i oglądania ich offline. Z kwestii technicznych ulepszeniu poddana zostanie jakość obrazu, gdyż treści wyświetlane będą w rozdzielczości HD (720p).