Telewizja

i

Autor: Pixabay

Przygarnij Kropka i Paszport Polsatu - czyli największe akcje marketingowe w historii polskiej telewizji

Kiedyś to było! Paszport Polsatu i słynna naklejka Kropka, którą widzowie z całej Polski naklejali na telewizor, to jedne z najbardziej udanych i kreatywnych akcji marketingowych w historii polskiej telewizji. O co właściwie chodziło? Kto dostał legendarny Paszport?

Paszport Polsatu i Przygarnij Kropka - o co chodzi? Uwierzycie, że kiedyś ludzie przyklejali niebieskiego ludzika na ekrany swoich telewizorów, aby wygrać nagrodę? To najgłośniejsza akcja TVN, w której udział wzieło miliony widzów z całej Polski! Równie ogromną zabawę zorganizował Polsat, kiedy do polskich domów wysłał 13 milionów "paszportów". O co w tym chodziło? Jakie nagrody można było wygrać? Wracamy z nostalgią do tych pięknych czasów i opisujemy dwie potężne akcje promocyjne telewizji Polsat i TVN.

Paszport Polsatu - co to jest? do czego służył?

Słynny paszport, to nic innego jak program lojalności telewizji Polsat, który był charakterystyczną książeczką imitującą prawdziwy paszport. Akcja rozpoczęła się w 1996 roku i promowali ją m.in. Tadeusz Drozda i Dorota Kamińska. Kartę "Rodzinnego Klubu Polsatu" rozesłano do 13 milionów polskich mieszkań. Dzięki paszportowi, można było brać udział w imprezach organizowanych przez telewizję oraz uczestniczyć w konkursach. Każdego tygodnia losowano wybrany numer paszportu, który wygrywał nagrodę główną. Polsat chcąc zachęcić do oglądania stacji, wymuszał wpisywanie specjalnych numerów do paszportu, które były podawane w trakcie emisji wybranych programów. Do wygrania była spora gotówka (po denominacji 300 tyś. złotych) oraz samochody, wycieczki zagraniczne i sprzęty elektroniczne.

Sonda
Przygarnij Kropka vs Paszport Polsatu. W jakiej akcji brałeś udział?

Przygarnij Kropka - słynna naklejka na telewizor. Co to za akcja?

Trudno w to uwierzyć, ale kiedyś połowa Polski naklejała na ekran swojego telewizora charakterystycznego niebieskiego stworka - Kropka, przybysza z kosmosu. Akcje zorganizował TVN w 2002 roku. Naklejkę można było otrzymać kupując określone produkty, a całe wydarzenie promowała stacja Shell, Kodak, a nawet sieć komórkowa IDEA (dzisiejszy Orange). Naklejka naświetlała się podczas kontaktu z ekranem. Po odpowiednim naświetleniu krążka, wrzucało się go do odpowiednich pojemników lub wysyłało bezpośrednio do TVN. Później zebrane naklejki brały udział w losowaniach, w których można było wygrać pieniądze, samochód, telefon lub sprzęty RTV/AGD.

TikTok TRENING. TRENDY NA 2022 | ESKA XD - Fit vlog #39