Polskie filmy na Netflix cieszą się ostatnio całkiem sporą oglądalnością, a w tym roku pojawiło się w bibliotece serwisu kilka naprawdę mocnych pozycji. Bardzo dobrze pod względem popularności przyjął się thriller kryminalny "Kolory zła. Czerwień", a ciekawe wyniki wygenerował w streamingu także kinowy hit "Teściowe 2". Nie można też zapominać o nowej "Akademii Pana Kleksa", która najpierw rozbiła bank na wielkim ekranie, by później nieźle namieszać w internecie. I chociaż wymienione produkcje trafiły do TOP10 Netfliksa, to żadna z nich nie utrzymała się długo na pierwszej pozycji w rankingu. Liderem tego zestawienia jest zupełnie inny tytuł. Ba! Polski tytuł!
"Piep*zyć Mickiewicza" hitem Netfliksa w 2024 roku
Według portalu FlixPatrol, analizującego oglądalność serwisów streamigowych na całym świecie, numerem jeden w Netflix w Polsce za ostatnie siedem miesięcy jest film "Piep*zyć Mickiewicza". Co więcej, produkcja wyprzedza też "Minionki", "Top Gun. Maverick", "Gliniarza z Beverly Hills: Axel F", a z innych rodzimych tytułów daleko w tyle zostawia takie głośne produkcje, jak: "Nic na siłę", "Polowanie", "Miłość jak miód" czy "Baby boom, czyli Kogel Mogel 5", "Kleksa", drugą część "Teściów" i "Kolory zła. Czerwień". Przypomnijmy, że zaledwie po trzech dniach od premiery (3 kwietnia 2024 r.) w Netflix "Piep*zyć Mickiewicza" znalazło się na pierwszym miejscu listy TOP10 i utrzymywało tę pozycję aż przez 13 dni z rzędu.
"Piep*zyć Mickiewicza" bije rekordy. O czym jest film?
"Piep*zyć Mickiewicza" to opowieść o przyjaźni, miłości, szkolnych szaleństwach i o tym, że każdy zasługuje na jeszcze jedną szansę. Wyrzucony z uczelni pisarz i wykładowca Jan Sienkiewicz zatrudnia się w warszawskim liceum. Pod jego opiekę trafia słynna na całą szkołę klasa zbuntowanych i odpornych na wiedzę wyrzutków. IIB to uczniowie z piekła rodem, a ich przyszłość wydaje się przesądzona. Ale Sienkiewicz, uzbrojony w literaturę, entuzjazm i masę niekonwencjonalnych pomysłów, rzuca wyzwanie skazanej na wykluczenie grupie. W głównej roli występuje Dawid Ogrodnik, a za stronę reżyserką odpowiada Sara Bustamante - Drozdek. Na fali popularności twórcy zdecydowali się stworzyć kontynuację, która jest na etapie produkcji.
Listen on Spreaker.