'Netflix: Twoje konto zostało zawieszone' - jeśli dostałeś maila o tej treści, najlepiej w ogóle go nie otwieraj. Najprawdopodobniej jest to próba ataku phishingowego, czyli podszycia się pod inną osobę czy instytucję w celu wyłudzenia danych. Na szczęście w przypadku tej wiadomości rzekomo wysłanej od Netflixa dość łatwo można poznać, że jest ona fałszywa.
'Netflix: Twoje konto zostało zawieszone' - taki mail może być oszustwem
Mail na pierwszy rzut oka wygląda jak automatycznie generowana wiadomość od Netflixa. Pojawia się w nim informacja, że wystąpił problem z płatnością, a żeby go naprawić, należy kliknąć w link i uzupełnić dane. Strona przekieruje nas do formularza, gdzie oprócz imienia i nazwiska mamy podać także numer karty. O tym, że strona jest fałszywa, świadczyć powinien przede wszystkim podejrzany adres, który możemy łatwo podejrzeć w pasku przeglądarki. Co więcej, mail, który jest oszustwem, powinien zostać wysłany z innego adresu niż wszystkie poprzednie maila od Netflixa - niewykluczone, że trafi do spamu.
Jest jednak jeszcze prostszy sposób, aby przekonać się, że mail tego typu jest oszustwem. W pierwszej kolejności informację o tym, że wystąpił jakiś problem z naszym kontem Netflix, powinniśmy dostać na stronie platformy. Gdy faktycznie użytkownik zalega z płatnością, a konto zostało zawieszone, odpowiedni komunikat pojawi się w aplikacji lub w przeglądarce po zalogowaniu. Jeśli w naszym koncie nic takiego nie ma - oznacza to, że mail jest fałszywy.