Talent show "The Voice Kids", w którym udział biorą utalentowane wokalnie dzieci w wieku od 8 do 15 lat na antenie Telewizji Polskiej gości od 2018 roku. Zasady programu są podobne, jak w przypadku formatów dla dorosłych. Dzieci biorą udział w „przesłuchaniach w ciemno”, „bitwach”, „sing offach”. Po przejściu tych etapów czeka ich finał. Jeśli trenerom spodoba się ich występ, Ci odwracają fotel. Wówczas uczestnicy mają możliwość wybrać swoją drużynę. Nic więc dziwnego, że wokalne zmagania aspirujących piosenkarzy przyciągają przed telewizory liczną widownię.
Widzowie pokochali "The Voice Kids"
Pierwsze sześć edycji cieszyło się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Według danych, które podaje portal Wirtualne Media, najliczniejszą publiczność zgromadziła pierwsza i trzecia edycja, które średnio śledziło około 2,5 miliona widzów. Fani nadal chętnie zasiadają przed ekranami w sobotnie wieczory, aby oglądać zmagania utalentowanych dzieciaków. Jednak, z informacji, do których dotarły Wirtualne Media, wynika, iż w porównaniu z poprzednią edycją, oglądalność programu znacznie spadła.
Oglądalność programu spada
Jak donosi portal, według danych Nielsen Audience Measurement, do których udało im się dotrzeć, średnio do 10 marca program oglądało 1,59 mln osób. Największą popularnością, cieszył się natomiast odcinek premierowy, który TVP2 wyemitowała w sobotę 24 lutego. Wówczas przed odbiornikami telewizorów zasiadło 1,80 mln osób, które śledziły zmagania uczestników w castingu. Dla porównania poprzednią edycję po trzech pierwszych tygodniach emisji śledziło około 1,83 mln osób. Zatem 7. edycję śledzi około 240 tysięcy osób mniej.
Po zmianach, które zaszły u publicznego nadawcy spekuluje się na temat przyszłości programu. Wydaje się jednak, że fani popularnego formatu nie mają się czego obawiać, The Voice Kids jest nadal liderem w swoim paśmie, a widzowie chętnie śledzą losy jego uczestników.